Friday, May 20, 2011

Nenek nekad seludup iPhone 4 dalam stockingnya

Nenek Nekad Seludup 44 iPhone Dalam Stocking  - Seorang wanita berusia 60 tahun ditangkap petugas lapangan terbang di Tel Aviv, Israel kerana nekad menyeludupkan 44 iPhone 4. Cerdiknya, wanita tua ini menyembunyikan 44 iPhone 4 itu di dalam di stocking-nya.

Si nenek memang berhasil lepas kektika penerbangannya dari London, Britain. Namun ketika tiba di lapangan terbang Ben-Gurion, Tel Aviv, petugas keamanan curiga kerana iPhone 4 yang diseludupkan di stocking membuat gerak gerik wanita itu terlihat janggal.


iPhone 4
"Dia nampak sulit ketika berjalan. Ketika ditanya, wanita itu mengatakan dirinya sedang merasa tidak enak badan," ujar salah satu petugas keamanan seperti dikutip detikINET dari The Register.

Petugas keamanan lantas menggiringnya ke tempat scan seluruh tubuh. Dan benar saja, mereka menemukan 44 buah iPhone 4 tersembunyi di dalam stocking di balik bajunya.

Para petugas keamanan tidak habis berfiikir, bagaimana mungkin nenek ini boleh dengan senang melelaui pemeriksaan di lapangan terbang keberangkatannya di London. Ketika ini nenek itu tengah menjalani proses tahanan untuk menentukan apakah akan dihukum penjara atau denda.



0 comments:

Post a Comment

Share

ENTRY POPULAR THIS WEEK