Sunday, November 27, 2011

Luxy Helmet Yang Direka Untuk Para Wanita Feminin



'Luxy', helmet stylis yang telah direka untuk wanita feminin.

Helmet adalah satu masalah bagi sebahagian wanita? Kerana helmet yang boleh merosakkan ‘gaya’ wanita dengan bentuk dan model helmet dan design helmet yang agak ekstrim dan biasa dilihat.

Tapi kini, Daniel Don Chang seorang designer produk dari Pasadena’s Art Center College of Design, telah mencipta sebuah helmet yang akan membuat anda para wanita tampak anggun walaupun sedang menunggang atau membonceng motor. Helmet Luxy terinspirasi oleh gadis dengan gaya rambut yang menawan. Chang mengatakan bahawa helmet Luxy ini ditargetkan untuk para menunggang skuter wanita dan dia berharap bahawa design ini akan meningkatkan kesedaran penggunaan helmet dan gaya dalam pemanduan.


Helmet ini mungkin tidak dikomersialkan secara meluas serata dunia, namun idea ini sangat menarik untuk di wujudkan. Lebih-lebih lagi kerana wanita sering sekali mengeluh tentang model helmet yang agak ekstrim
(helmet macam ultraman) dan ketinggalan zaman.

Tapi setelah dilihat dari gambar ini, satu kekurangan yang terdapat di helmet ini adalah ketiadaan visor ataupun pelindung muka seperti yang terdapat di kebiasaan helmet.



1 comments:

myd21st said...

style la..

Post a Comment

Share

ENTRY POPULAR THIS WEEK