Friday, August 12, 2011

Rusuhan Di London... Apakah Puncanya?

Rusuhan yang berlaku beberapa hari lalu menyebabkan kerugian yang amat besar kepada Britain, malah memburukkan nama pemerintahannya di mata dunia. Rusuhan berpunca apabila seorang pemandu teksi berusia 29 tahun di tembak mati oleh polis semasa dalam proses penangkapannya. Keganasan tercetus di pinggir bandar Tottenham susulan selepas kejadian tembakan tersebut. Bawah ni adalah gambar-gambar yang boleh kita lihat akibat daripada rusuhan yang berlaku tempoh hari...




Video bawah ni pula adalah menunjukkan kejadian dimana seorang pelajar MARA di london yang di rompak oleh perusuh di sana tempoh hari, dikhabarkan pelajar terbabit mengalami patah tulang rahang dan telah menjalani pembedahan di london.
























Sekali tengok gambar yang bawah nih dah macam perang dunia kan kalau aku tak letak tajuk rusuhan London tuh, tapi tu lah hakikatnya, mat saleh nih memang berani bertindak diluar batasan macam nih, abes ranap negara sendiri memberontak tunjuk perasaan, kalau lah negara kita macam nih abes lah, nasib baiklah perhimpunan KUNING baru-baru nih memang agak terkawal, walaupun ada segelintir yang bertindak agak keterlaluan, tapi masih di bawah kawalan polis, kalau dah jadi macam nih?? tak ker pening kepala kerajaan, macam-macam sistem pulak yang muncul, bersyukur jelah negara kita masih di bawah kawalan yang agak baik dan selamat, Alhamdulillah.



0 comments:

Post a Comment

Share

ENTRY POPULAR THIS WEEK