Wednesday, August 10, 2011

Cara Untuk Buang Nombor Telefon Di Facebook

Facebook memperkenalkan Facebook Contacts yang bertujuan menghimpunkan senarai rakan daripada buku telefon bimbit korang. Fungsi ini juga dapat bantu korang untuk mendapatkan senarai cadangan rakan yang mungkin korang kenal kat facebook.Tetapi, fungsi nih didakwa telah menceroboh privasi pengguna dan ramai pengguna Facebook yang tidak senang dengan fungsi nih.

3 Langkah Buang Nombor Telefon daripada Facebook

Bagi membuang atau tidak berkongsi nombor telefon korang dengan rakan-rakan di Facebook, ikuti tiga langkah mudah nih untuk buang senarai nombor telefon anda dari 'Facebook Contacts'.
  1. Set ‘Sync Off’ aplikasi mobile Facebook di telefon pintar anda.
  2. Klik Account > Contacts atau klik sini.
  3. Klik Remove dan selesai. Kini anda tidak lagi berkongsi senarai nombor telefon di Facebook.

'facebook contacts' nih sebenarnya bagus jugaklah bagi aku tapi ianya ada kebaikan dan keburukan tersendiri, tapi aku rasa facebook nih ternyata dah banyak berita keburukan mengenai facebook nih, bagi aku sangat privasi kalau share perkara yang terlalu sulit kat facebook, contohnya contact number nih, memang sangat sensitif untuk di publish kat facebook tuh.



Sumber



1 comments:

Unknown said...

kini impian saya selama ini sudah jadi kenyataan dan berkat bantuan om AGUS pula yang telah memberikan
angka ritual kepada saya yaitu 4 angka dan alhamdulillah langsung tembus. sekali lagi makasih ya OM karna
waktu itu saya cuma bermodalkan uang 300 ribu dan akhirnya saya menang. Berkat angka GAIB hasil ritual Om AGUS
saya sudah bisa buka usaha yaitu BENKEL MOBIL/MOTOR dan TOKO SEMBAKO kini kehidupan keluarga saya jauh lebih baik dari
sebelumnya,bagi anda yg ingin seperti saya silahkan HUB/SMS OM AGUS di nomor hpnya: 085_397_766_615 ramalan OM memang memiliki ramalan GAIB” yang dijamin tembus.,SALAM Sukses semuanya tanks

Post a Comment

Share

ENTRY POPULAR THIS WEEK