Saturday, July 16, 2011

Artis~Hazama Rasa Bersalah Dengan MEET UNCLE HUSSEIN


HAZAMA MERINDUI MUH
Pernah sama-sama beraksi diatas pentas, nama Hazama sememangnya begitu sinonim dengan band indie popular Meet Uncle Hussien (MUH). Bahkan pertama kali dia beraksi diatas pentas bersama band itu, ramai yang bersetuju sekiranya dia menjadi pengganti kepada vokalis MUH yang sebelum ini dipegang oleh Azlan berikutan suara mereka yang hampir sama.
Malah tidak terketerlaluan jika dikatakan nama Hazama mula dikenali ramai setelah lelaki ini dikaitkan dengan MUH berbanding penglibatannya dalam Akademi Fantasia (AF) musim keempat yang lalu.
Mengambil keputusan untuk turut serta dalam AF yang terakhir beberapa bulan yang lalu, Hazama akur apabila dia terpaksa melepaskan MUH biarpun pada ketika itu dia baru sahaja selesai merakamkan single terbaru bersama MUH yang berjudulPokok.
"Saya bukan ahli MUH, selama ini saya hanya bekerjasama dengan mereka, namun saya tidak menolak pandangan yang mengatakan nama saya mula dikenali disebabkan mereka.
"Saya rindukan MUH, malah semenjak keluar daripada AF, saya masih belum berpeluang bertemu mereka lagi. Untuk bekerjasama dengan mereka, Insya-Allah saya langsung tidak keberatan, cuma sekarang ini jadual saya terikat dengan AESB.
"Sebenarnya, saya rasa bersalah dengan MUH. Dari segi persahabatan, jujur saya rasa bersalah dengan mereka, namun dari segi kerjaya, saya harus memilih jalan yang betul dan tepat.
"Sebelum mencuba nasib semula dalam AF, saya ada beritahu MUH bahawa ada tawaran dari Astro untuk saya kembali semula ke AF, dan mereka ajak saya duduk berbincang. Tapi sehari sebelum saya terima tawaran Astro, saya hanya memberitahu pada mereka melalui sms, bahawa keputusan saya adalah menerima semula AF. Dan selepas itu, tiada jawapan dari pihak MUH, saya berharap sangat mereka tidak berkecil hati.
"Saya suka lagu-lagu MUH, mereka memang berbakat dalam penulisan lirik dan lagu. Saya sangat berterima kasih kepada mereka kerana sudi bekerjasama dengan saya sebelum ini,"jelas Hazama.
Bertanya tentang perkembangan terbarunya selepas sebulan bergelar juara AF9 ini, luah Hazama dia kini mengikut sahaja perancangan daripada syarikat AESB.
HAZAMA MASI BERMINAT UNTUK BEKERJASAMA DENGAN MUH
"Saya ada plan nak buat lagu-lagu sendiri, dan sekarang ni juga saya sudah ada beberapa lagu milik saya sendiri, namun masih belum dibincangkan dengan pihak Astro.
"Selepas habis program Hey Hazama, saya sibuk dengan persiapan konsert antara juara-juara AF, dan untuk perancangan lain, masih belum diberitahu.
"Memang banyak beza antara sebelum ini dan sekarang, kini hidup saya lebih sibuk. Walaupun tidak dengan rakaman lagu ataupun program, saya sibuk dengan fotoshot-fotoshot khas yang diatur oleh Astro, lebih-lebih lagi menjelang raya ini.
"Saya masih mentah dalam dunia ini, banyak perkara yang masih belum saya fahami dan yang paling saya takut adalah bab komunikasi. Dulu saya memang gagal dalam berkomunikasi dengan baik, dan selepas menyertai AF, saya cara saya sudah jauh lebih baik,"luahnya.
Biarpun sibuk, Hazama masih lagi berminat untuk meneruskan pelajarannya. Mengambil ijazah dalam bidang Komunikasi di Universiti Utara Malaysia, jelas Hazama dia seronok menyambung pelajaran secara jarak jauh itu.
"Saya gembira belajar, lebih-lebih lagi dalam kelas saya, semua pelajar adalah dalam golongan artis. Walaupun mengambil masa yang lama, kerana saya mengambil pengajian jarak jauh, tapi saya rasa setakat ini itu sahaja yang mampu saya lakukan. Untuk belajar sepenuh masa itu tak mungkin kerana jadual saya sentiasa sibuk lebih-lebih lagi sekarang ini.
"Saya terlepas beberapa kelas sekarang ini sebab terpaksa tumpukan dahulu pada kerjaya, mungkin selepas ini saya perlu ulang semula subjek itu apabila masa sudah boleh diatur dengan baik,"jelasnya yang masih belum ke kelas selepas tamatnya AF.
 



0 comments:

Post a Comment

Share

ENTRY POPULAR THIS WEEK