Saturday, June 11, 2011

Hard Rock Cafe Melaka Eyes Sales Of RM1 Million



Melaka - Negeri Melaka itu produk baru dalam industri pelancongan, Hard Rock Cafe, yang akan dibina di Tapak Warisan Dunia di Jonker Walk, diharapkan dapat menghasilkan jualan RM1 juta sebulan.

Ketua Hard Rock Cafe Enterprise (M) Sdn Bhd, Tan Sri Syed Syed Nassir Yusoff, berkata kafe itu diharapkan dapat menarik antara 360.000 dan 480,000 pelanggan tahun.

"Keuntungan kafe dianggarkan berjumlah 60 peratus dari apa yang Hard Rock Cafe Kuala Lumpur yang dihasilkan," katanya, menolak untuk mendedahkan gambar.

Syed Yusoff mengatakan hal ini di media briefing selepas upacara terobosan dirasmikan oleh Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam, di sini Khamis.

Beliau berkata, kafe, yang akan kos RM17 juta untuk membina, akan mampu mengakomodasi 180 pelanggan.

Kafe akan beroperasi pada akhir tahun 2012, katanya.

Syed Yusoff berkata sebelum pelancaran kafe, kedai cenderamata, bernama 'Rock Shop' akan dibuka untuk menjual produk eksklusif Hard Rock Cafe.

Beliau berkata syarikat itu mengambil Melaka untuk ketiga-nya Hard Rock Cafe kerana lokasinya yang strategik di Jonker Walk.

"Faktor lain adalah bahawa jumlah pelancong yang melawat negara telah mencapai 10 juta pada tahun," katanya.

Syed Yusoff berkata kafe akan menawarkan makanan tempatan dan pelbagai Barat, hiburan, dan penjualan produk eksklusif Rock Hard.

"Gitar besar, sebuah ikon Hard Rock Cafe seluruh dunia, juga akan menjadi daya tarikan besar bagi pelancong tempatan dan asing," katanya.

Sebelumnya, Mohd Ali berkata kerajaan Melaka bercadang untuk pemasangan kamera televisyen litar tertutup pada semua laman bersejarah di negara bahagian untuk mencegah pencuri pengangkutan pergi artifak berharga.

Ia mengomentari laporan kecurian roda dari meriam Portugis kuno di atas St John's Hill di Bandar Hilir, Rabu. - Bernama



0 comments:

Post a Comment

Share

ENTRY POPULAR THIS WEEK