Thursday, June 23, 2011

Bola Sepak~Malaysia Tewaskan Lubnan

Barisan Olimpik Negara berjaya menewaskan Olimpik Lubnan dengan jaringan 2-1 sekaligus mencatat sejarah layak ke peringkat kumpulan buat kali pertama selepas kali terakhir melakukannya pada tahun 1980.



Irfan Fazail Berjaya Menjaring Gol Cantik Pada Minit ke-7
Malaysia bermula baik dengan melakukan beberapa asakan untuk mendapatkan jaringan awal dan hasilnya pada minit ke-8, pemain tengah yang sedang meningkat prestasinya, Irfan Fazail berjaya menjaringkan jaringan dengan rembatan kencang kaki kanannya.
Malaysia yang mendapat sorakan padu dari para penyokong Malaysia di Stadium Bukit Jalil seolah-olah mendapat tonik baru dan terus menerus melakukan asakan hinggalah pada minit ke-41, Malaysia berjaya menambah jaringan menerusi Wan Zack Haikal yang menerima lorongan cantik Gary Steven Robbat.
Pada separuh masa ke-2, baru saja 5 minit perlawanan bersambung, Gary sekali lagi melakukan kesilapan menarik pemain Lubnan dari belakang lantas menerima kad kuning ke-2 yang menyebabkan beliau dibuang padang sekaligus memberi kelebihan kepada pemain Lubnan yang bermain dengan 11 orang.

Video gol pertama skuad Malaysia

Gol kedua skuad Malaysia

Rangkuman sepanjang perlawanan

Gol dari asukan Lubnan



0 comments:

Post a Comment

Share

ENTRY POPULAR THIS WEEK