Tuesday, June 14, 2011

Amaran~Kerajaan Malaysia Akan Kena Attack Besok!?



Salam.. Aku ada dengar ada sebuah Kumpulan, yang menyebut dirinya Anonymous, mengatakan akan melancarkan serangan di 07:30 GMT pada Rabu (Kamis 03:30 waktu Malaysia) dan telah menamakannya "Operasi Malaysia." 

[=___*]

===============================================================




Berita The Star Online :

Mikko Hypponen, ketua kepada penelitian petugas di F-Secure Corporation - sebuah syarikat perisian keselamatan komputer yang berpusat di Helsinki, Finland - tweeted tentang ancaman pada 04:42 waktu Malaysia.


Tidak ada butiran yang lain sedia waktu ini. Hal ini juga tidak diketahui mengapa Anonymous telah menyasarkan laman Malaysia.

Video :




Mesej Dalam Video Tersebut:-
In English : 
Greetings, Malaysia, We have seen the censorship taken by the Malaysian government, blocking sites like The Pirate Bay, and WikiLeaks. Malaysia is one of the world's strictest governments, even blocking out movies, and television shows. These acts of censorship are inexcusable. You are taking away a basic human right. The internet is here for freedom, without fear of government interference. Do not think that no one else notices. Your structured government has done the talking, and we hear loud and clear. Let this be an announcement to all your people. This is a sign, a warning, and an opportunity to listen to ideas above your own. In a way you are being stubborn. But how will this help anyone or your country. We fear that if you make further decisions to take away human freedom. We are obligated to act fast and have no mercy. For rules were meant to be broken. And corruption was meant to be washed away and forgiven. Now we will wash your corruption away so be prepared. Take this as a favor.

Tetapi telah ada petunjuk "hacktivism" ini minggu terakhir, di mana kumpulan hacker telah menargetkan berbagai organisasi untuk kepentingan politik.
Kumpulan Hacker tersebut telah menyerang Tabung Kewangan Antarabangsa dan Sony PlayStation Network, serta rangkaian syarikat penerbangan Lockheed Martin Corp dan Citibank di Amerika Utara, antara lain.

Kumpulan Anonymous (Hacker) dipersalahkan kerna menhack ke rangkaian PlayStation tetapi jurucakap kumpulan itu membantah terlibat, mengatakan bahawa tujuannya adalah politik.Sepanyol, bagaimanapun, telah perasangka anggota kumpulan hacker untuk serangan itu.
Anonymous rupanya terdiri daripada sejumlah besar hacker di berbagai negara, yang telah ditetapkan ke dalam satu kumpulan dan ilmu-ilmu yang ada akan berkongsi bersama. Mereka beroperasi secara tanpa nama tapi secara terkoordinasi.

Sementara itu, AP melaporkan dari New York bahawa sekumpulan hacker telah memperoleh akses ke laman-laman dari Senat AS dan syarikat video game Bethesda Softworks, terkini dalam siri serangan cyber menjangkiti pelbagai server online.Kumpulan, yang menyebut dirinya lulz Security.

USA :
Bethesda mengakui intrusi dalam posting di blog hari Isnin minggu lalu, berkata hacker mungkin telah memperoleh akses kepada nama pengguna, alamat e-mel dan password.Syarikat mengatakan tidak ada data kad kredit atau maklumat kewangan yang lain dikompromikan.
Josh Shaul, Ketua Syarikat teknologi di database pembuat perisian keselamatan Keselamatan Aplikasi Inc, mengatakan data lulz yang dihack adalah "bukti kelemahan system" sehingga mampu untuk mendapatkan akses dan mengambil kendali dari laman Senat.
"Ini adalah kelompok yang sangat terampil," katanya. "Mereka mendakwa itu mudah."
Lulz Keselamatan juga baru-baru ini mengaku bertanggung jawab atas menyusup ke laman-laman PBS, Sony Pictures, Nintendo dan lain-lain. Sementara itu, tidak jelas siapa yang bertanggung jawab untuk cyberattack baru pada sistem komputer Tabung Kewangan Antarabangsa atau yang ada di Citibank yang mencuri sekitar 200,000 nombor akaun kad kredit, nama pelanggan dan alamat e-mel.
Shaul mengatakan string serangan baru-baru ini mengambil keuntungan dari sistem tidak selamat. Sementara syarikat perimeter melindungi sistem komputer mereka, tidak sekali hacker akan masuk, katanya. Itu setara dengan bank-bank menempatkan penjaga di pintu dan meninggalkan semua wang di kumpulkan di peti besi , ia menambah.

Dalam mesej Twitter, lulz mengatakan, pihaknya telah mempunyai maklumat mengenai lebih dari 200 000 pengguna dan mereka mengambil masa masuk ke website Bethesda lebih dari dua bulan lepas.

===============================================================
Tip Dari ku Untuk Mengelakkan Kesan Dari Aktiviti Diatas Jika Berjaya
- Sila Tukar Password Online Bank Anda. (Pastikan Password Tidak Sama Dengan Password Email)
 
So? Bersiap sedia lah Wahai Penjaga-penjaga Server Kerajaan..


Sumber:  BloggerCrew



2 comments:

'adawiyah az-zahraa' said...

ni freemason la ni...xde org lain dh..

Unknown said...

xlah kot... mungkin antara hacker nie org malaysia gak, :)

Post a Comment

Share

ENTRY POPULAR THIS WEEK