Monday, June 13, 2011

ala-ala HAck~Ketahui Cara Membuat Facebook Palsu


Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Laman web sosial seperti twitter.com ataupun facebook.com merupakan suatu laman web yang tidak asing lagi kepada semua penduduk muka bumi ini. Apabila ramai pengguna menggunakan laman web tersebut untuk berintekrasi dengan rakan-rakan mereka, sudah pasti pelbagai gambar, maklumat telah dimuat naik di laman web tersebut.
Dalam dunia maya ini, pelbagai benda mampu dipelajari. Oleh itu, hari ini saya ingin berkongsi sebuah lagi tutorial “bagaimanakah cara-cara untuk membuat facebook palsu”. Tutorial ini hanyalah untuk digunakan sebagai sebuah pelajaran sahaja. Jika ada sesiapa yang menyalahi tutorial ini, saya tidak akan bertanggungjawab terhadap perkara yang terjadi kepada anda semua.



fake-facebook on wordpress



Untuk membuat halaman (page) seperti di atas ini, sila muat turun turun fail zip ini. fake-facebook
Selepas anda muat turun fail zip tersebut, extract fail tersebut. 2 fail iaitu index1.html dan write.php berada di folder extract anda itu.
Jika anda mempunyai hosting sendiri, sila muat naik kedua-dua fail ini ke server anda. Jika tidak, anda bolehlah “register” di laman web yang percuma seperti www.110mb.com ataupun www.000webhost.com.
Jika ada orang menggunakan laman web anda itu, anda akan dapat “e-mail” dan “password” orang tersebut.
Walauapapun, artikel tutorial saya ini sebenarnya adalah bersumberkan daripada blog WebTricksBlog.com.



0 comments:

Post a Comment

Share

ENTRY POPULAR THIS WEEK